Kieputin (Top Spin)

Keskustelua Linnanmäestä.

Valvojat: Arttu, Juuso, Pia

Siru84
Jäsen

Kieputin (Top Spin)

ViestiKirjoittaja Siru84 » 19.7.2022 14:50

Taitaa varmaan pian HUSSIn laite tulla tiensä päähän. Koin sen kahdesti eilen kun edellispäivänä se oli huoltotauolla. Siinä oli vain 2 asiakasta kun se ei jaksanut pyöriä kunnolla ympäri ja nopeasti vain laskeutui alas. Huoltotauolle sen jälkeen meni. Sitten eilen siitä pääsi todella epäilyttäviä ääniä, se nitisi, natisi ja sitä tätä ja tota. Lisäksi monta kertaa meni ympäri mitä ei mielestäni aiemmin ole tehnyt :/

Zorlim
Jäsen

Re: Kieputin (Top Spin)

ViestiKirjoittaja Zorlim » 21.7.2022 20:49

Luulen Kieputtimella olevan sama kuin Sateenkaarella aikanaan, se ei enää jaksa kun koneisto on väsynyt ja on parempi päästä se ikuiseen lepoon.
Aiemmin täysi huvipuistohullu, nyt vähentänyt mielenkiintoaan. Huvipuistoja en silti koskaan unohda.

Pia
Moderaattori
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pia » 6.8.2022 16:32

Siru84 kirjoitti:Taitaa varmaan pian HUSSIn laite tulla tiensä päähän. Koin sen kahdesti eilen kun edellispäivänä se oli huoltotauolla. Siinä oli vain 2 asiakasta kun se ei jaksanut pyöriä kunnolla ympäri ja nopeasti vain laskeutui alas. Huoltotauolle sen jälkeen meni. Sitten eilen siitä pääsi todella epäilyttäviä ääniä, se nitisi, natisi ja sitä tätä ja tota. Lisäksi monta kertaa meni ympäri mitä ei mielestäni aiemmin ole tehnyt :/

Noi ”Nitinät ja natinat” siitä on aina kuulunut :D . Mitä enemmän on lastia, (eli asiakkaita on kyydissä) sen enemmän laite tekee spinnejä (kahdella as. se tekee hyvällä tuurilla 1-2 spinniä). Tosta ympäri menosta en osaa sanoa muuta kuin sen, että se riippunee ihan siitä, että millä ohjelmalla sitä on ajettu.
- Pia

"Kukaan meistä ei ole täydellinen, ja minä olen siitä täydellinen esimerkki ;)."

Samulila
Jäsen

ViestiKirjoittaja Samulila » 1.9.2022 10:29

Linnanmäen huvilaite Kieputin tarjoaa viimeiset kieputuksensa

Linnanmäki kehittää jatkuvasti toimintaansa pitkän tähtäimen suunnitelmiensa mukaisesti. Parin poikkeavan vuoden jälkeen huvipuistossa päästään jälleen rakentamaan uutta huvilaitetta. Aina kun uutta laitetta aletaan rakentamaan, sille pitää myös löytää tilaa vanhojen laitteiden joukosta.

https://www.sttinfo.fi/embedded/release/linnanmaen-huvilaite-kieputin-tarjoaa-viimeiset-kieputuksensa?publisherId=3179&releaseId=69949799&lang=fi

Hyvin täällä osattiin arvioida, että taitaa olla Kieputtimelle tulossa tunnit täyteen. Tuleeko tilalle sitten uusi Vekkula vai joku muu uutuus laite?

Siru84
Jäsen

ViestiKirjoittaja Siru84 » 1.9.2022 14:46

Samulila kirjoitti:
Linnanmäen huvilaite Kieputin tarjoaa viimeiset kieputuksensa

Linnanmäki kehittää jatkuvasti toimintaansa pitkän tähtäimen suunnitelmiensa mukaisesti. Parin poikkeavan vuoden jälkeen huvipuistossa päästään jälleen rakentamaan uutta huvilaitetta. Aina kun uutta laitetta aletaan rakentamaan, sille pitää myös löytää tilaa vanhojen laitteiden joukosta.

https://www.sttinfo.fi/embedded/release/linnanmaen-huvilaite-kieputin-tarjoaa-viimeiset-kieputuksensa?publisherId=3179&releaseId=69949799&lang=fi

Hyvin täällä osattiin arvioida, että taitaa olla Kieputtimelle tulossa tunnit täyteen. Tuleeko tilalle sitten uusi Vekkula vai joku muu uutuus laite?

Olin juuri tulossa laittamaan tätä tänne. Nyyh. Onneksi mä tähän vuonna 2020 uskaltauduin ja käynyt siinä joka kerta kun Linnanmäellä käynyt. Hyvä laite kyllä, mutta selvästi ikä painaa jo.

Zorlim
Jäsen

ViestiKirjoittaja Zorlim » 1.9.2022 15:45

Olihan tämä arvattavissa. Kieputin koki saman kohtalon kuin Sateenkaari, eli yksinkertaisesti ajettiin loppuun. Ikääkin ehti molemmille kertyä noin saman verran, Sateenkaarelle 25 vuotta ja Kieputtimelle 28. Mutta miksi Kieputtimen seuraaja saapuu vasta kaudelle 2024 Linnanmäen tiedotteen mukaan, eikä ensi vuodelle?
Aiemmin täysi huvipuistohullu, nyt vähentänyt mielenkiintoaan. Huvipuistoja en silti koskaan unohda.

Kokona11
Jäsen

ViestiKirjoittaja Kokona11 » 1.9.2022 15:47

Zorlim kirjoitti:Olihan tämä arvattavissa. Kieputin koki saman kohtalon kuin Sateenkaari, eli yksinkertaisesti ajettiin loppuun. Ikääkin ehti molemmille kertyä noin saman verran, Sateenkaarelle 25 vuotta ja Kieputtimelle 28. Mutta miksi Kieputtimen seuraaja saapuu vasta kaudelle 2024 Linnanmäen tiedotteen mukaan, eikä ensi vuodelle?

Varmaan sen Kieputimen purku ja sitten uuden laitteen rakentaminen kestää sen verran että ei valmistu vuodelle 2023

moi
Jäsen

ViestiKirjoittaja moi » 1.9.2022 19:16

Mutta minkä laitteen rakentaminen kestää niin kauan? Tilaa ei kuitenkaan ole kauheasti.

Kokona11
Jäsen

ViestiKirjoittaja Kokona11 » 1.9.2022 20:42

moi kirjoitti:Mutta minkä laitteen rakentaminen kestää niin kauan? Tilaa ei kuitenkaan ole kauheasti.

Hyvä kysymys. Linnanmäki lupasi siinä tiedotteessa seuraavaa:
Linnanmäki kirjoitti:- Kaudelle 2024 Linnanmäelle Kieputtimen paikalle avataan jotakin aivan uutta. Kerromme tästä enemmän loppuvuodesta, Adlivankin vinkkaa.

Lähde: https://www.sttinfo.fi/embedded/release ... 99&lang=fi

Sienimursu
Jäsen

ViestiKirjoittaja Sienimursu » 1.9.2022 22:04

Minusta olisi kivaa jos tilalle tulisi jokin vastaava (ehkä upgradettu) kokemus, sillä Top Spin tyyppisiä laitteita ei ole muita suomessa eikä vastaava kokemusta sitten täältä enää saa. Minä rakastan top spin tyylisiä laitteita, mutta Kieputin on nyt ikänsä päässä selvästi ainakin päivittäin täynnä olevan suositun puiston kannalta missä ei ole hyvä kun joudutaan pitämään laitteita kiinni päivän mittaan mutta vähempikautisella pienpuistolla ei niin haittaisi.

Mondial Rollover, Moser Rides:in suurempi Maverick-malli ovat esimerkkejä upgradetuista Top Spin tyylisistä laitteista mitkä itse laittaisin, sillä en usko että hankkisivat aivan samanlaista tilalle. Mutta pahoin pelkään, että tilalle tulee jotain ihan muunlaista. Vekkulalle ainakin löytäisin tilaa muualta, sillä en myöskään halua että tuo ketjukarusellin yms. tasanteen näkymä allaolevasta laitteesa katoaisi.

Siru84
Jäsen

ViestiKirjoittaja Siru84 » 2.9.2022 9:51

Sienimursu kirjoitti:Minusta olisi kivaa jos tilalle tulisi jokin vastaava (ehkä upgradettu) kokemus, sillä Top Spin tyyppisiä laitteita ei ole muita suomessa eikä vastaava kokemusta sitten täältä enää saa. Minä rakastan top spin tyylisiä laitteita, mutta Kieputin on nyt ikänsä päässä selvästi ainakin päivittäin täynnä olevan suositun puiston kannalta missä ei ole hyvä kun joudutaan pitämään laitteita kiinni päivän mittaan mutta vähempikautisella pienpuistolla ei niin haittaisi.

Mondial Rollover, Moser Rides:in suurempi Maverick-malli ovat esimerkkejä upgradetuista Top Spin tyylisistä laitteista mitkä itse laittaisin, sillä en usko että hankkisivat aivan samanlaista tilalle. Mutta pahoin pelkään, että tilalle tulee jotain ihan muunlaista. Vekkulalle ainakin löytäisin tilaa muualta, sillä en myöskään halua että tuo ketjukarusellin yms. tasanteen näkymä allaolevasta laitteesa katoaisi.

Olisiko sinulla laittaa youtubesta tai jostain esimerkkiä mitä tarkoitat? Yritin googlesta etsiä ja ei löytynyt tai en tiedä osasinko etsiä oikeilla hakusanoilla. Tämä sun kirjoitus voisi olla mun suusta. Täysin samaa mieltä! :!:

Miksei tätä voitaisi yrittää myydä esimerkiksi Tykkimäelle jonne myytiin alkuperäinen Enterprise aikoinaan? Tai Nokkakivelle? Kamala ajatus, että vaan puretaan.

moi
Jäsen

ViestiKirjoittaja moi » 2.9.2022 10:36

Noi Sienimursun mainitsemat on Särkän Hurricanen tyylisiä.

Kieputin on valitettavasti kyllä tullut tiensä päähän, ei kukaan noin loppuun käytettyä laitetta lähde kunnostamaan. Tuollainen laite kyllä sopisi Tykkimäkeen kuin nenä päähän.

Kokona11
Jäsen

ViestiKirjoittaja Kokona11 » 2.9.2022 11:49

Siru84 kirjoitti:
Sienimursu kirjoitti:Minusta olisi kivaa jos tilalle tulisi jokin vastaava (ehkä upgradettu) kokemus, sillä Top Spin tyyppisiä laitteita ei ole muita suomessa eikä vastaava kokemusta sitten täältä enää saa. Minä rakastan top spin tyylisiä laitteita, mutta Kieputin on nyt ikänsä päässä selvästi ainakin päivittäin täynnä olevan suositun puiston kannalta missä ei ole hyvä kun joudutaan pitämään laitteita kiinni päivän mittaan mutta vähempikautisella pienpuistolla ei niin haittaisi.

Olisiko sinulla laittaa youtubesta tai jostain esimerkkiä mitä tarkoitat? Yritin googlesta etsiä ja ei löytynyt tai en tiedä osasinko etsiä oikeilla hakusanoilla. Tämä sun kirjoitus voisi olla mun suusta. Täysin samaa mieltä! :!:

Miksei tätä voitaisi yrittää myydä esimerkiksi Tykkimäelle jonne myytiin alkuperäinen Enterprise aikoinaan? Tai Nokkakivelle? Kamala ajatus, että vaan puretaan.

Kieputin on kuule myynnissä, mutta ei oo vielä löytynyt ostajaa

JP
Jäsen

ViestiKirjoittaja JP » 2.9.2022 18:29

En ole kyllä yllättynyt Kieputtimen lähtemisestä, mutta ihmettelen suuresti miksi tässä tulee yksi tyhjä vuosi väliin. Aika varmasti siihen joku flätti laitetaan tilalle, joten miksei nyt laitettaisi sitä jo kaudelle 2023? Vai onko niin että ensi kauden uutuus on Vekkula, ja tämä Kieputtiminen korvaajaa säästetään tarkoituksella kaudelle 2024? Joka tapauksessa jotain uutta Lintsiin pitää saada vuodelle 2023, sillä nyt siellä ollaan oltu aikamoisella säästökuurilla uutuuksien suhteen.

Sienimursu
Jäsen

ViestiKirjoittaja Sienimursu » 3.9.2022 2:05

Siru84 kirjoitti:Olisiko sinulla laittaa youtubesta tai jostain esimerkkiä mitä tarkoitat? Yritin googlesta etsiä ja ei löytynyt tai en tiedä osasinko etsiä oikeilla hakusanoilla. Tämä sun kirjoitus voisi olla mun suusta. Täysin samaa mieltä! :!:

Mondial Roll Over https://youtu.be/Kl5nlQE-R7k

Moser Maverick https://youtu.be/ubvftxfvF_4

Zamperla Backflash https://youtu.be/8wHnzuWxkak

Esimerkkejä toki muitakin löytyy. Eli heittää silmukoita kuten Kieputin mutta varret voivat myös liikkua eri suuntiin kuten Särkän Hurricanessa. Itse ehkä lempparini noista on Mondialin versio, Moserin ja Zamperlan versiot pysähtelevät silloin tällöin vähän kökösti ja tuo Zamperlan ei oikein vedä kunnon silmukkaa.

Toki minua ei haittaisi vaikka tilalle tulisi ihan vaan HUSSilta uusi Top Spin joko suspended tai classic mutta en usko että tuo on yleisön kannalta mitenkään järkevää enkä usko että sitä tehtäisiin muistakan syistä. Just saying vaan :D

Muistelen tässä kun 2017 uutuudesta oli puhetta ja elättelin toivetta että jos tulisi Technical Parkin moondance/heavyrotation ja sanoin etten usko ja sitten rakennusluvista selvisikin että sieltähän se toiveeni toteutui :DD Eli kenties Roll Over nähdään :cool:

Paluu